Spřízněné duše

15. července 2015 v 23:23 | Amazonka |  pouvažování
Sedím ve školní lavici, čmárám si na kus papíru různé obrazce a připadám si u toho mega kreativně. Pozoruji ze zadní lavice svou třídu, která celá sedí v lavicích přede mnou a přemýšlím. Snažím se všímat si detailů. Najednou cítím, že vnímám o něco více, než je u mně normálně zvykem. Jakýsi záchvěv inspirace potlačovaný faktem, že je momentálně vyučování. Neumožňuje mi ho využít stoprocentně, tím obvyklým způsobem, tak ho vkládám do všech svých smyslů a jednoduše vnímám prostor kolem sebe.

V tuto chvíli se rozrážejí dveře a do vydýchané místnosti páchnoucí po potu či jiných tělesných tekutin, které vyšli z nás, puberťáků, vchází učitel se svým typickým postojem, který v jeho hlavě zřejmě přímo čiší autoritou. Nedochází mu, že v realitě to vypadá úplně jinak, spíš k smíchu. V tuto chvíli nemám zájem o jeho obsáhlé výklady, takže jsem ráda, že pro dnešní hodinu přinesl nějaký rádoby vzdělávací film, u kterého nepozná, že nebudu poslouchat.

Jenže můj sluch, který je o pár bodů navýšen než normálně, mne neposlechl (to je mimochodem super spojení - sluch mne neposlechl), a donutil mně i můj zrak dávat pozor na to, o co se jedná. A takhle začali moje úvahy.



Ptáte se asi, o čem ten film tak asi mohl být. A pokud se na to neptáte, stejně vám na to odpovím. O sexu. Ne z biologického hlediska a tak, spíš z hlediska pocitů, převážně mladých lidí. O spěchání do pohlavního života? Něco takového. Také zde bylo již zmíněné téma, nebo obecně vztahy pojaty z hlediska obou pohlaví. Při slovech, že "chlapci více ulpívají na tělesném prožitku, zatímco dívky touží po hlubokém vztahu plný lásky a něhy," jsem se musela upřímně zasmát, protože mi to přijde jako naprosto stupidní záležitost, jednoznačně určovat tak moc individuální věc.

Po chvíli přemýšlení jsem měla trochu jiný názor. Připadalo mi najednou hrozně zajímavé posuzovat vztah dvou lidských jedinců z obou pohledů. Já vůbec ráda beru témata z jiných pohledů, ráda se na věc dívám z různých úhlů. I když s větou, co tam ti vědci nebo jiní, jistě velice moudří lidé, vyřkli, nesouhlasím z důvodu, který jsem již psala, líbí se mi ten jakýsi protiklad (i když se ti protikladem nejspíš nazvat nedá), jenž tím vytvořili.

Já osobně toužím v první řadě po vztahu. Ne v současnou chvíli, jelikož se v hloubi své křehké dušičky na nic takového necítím a připadám si na to mladá. Ovšem nemám nic proti patnáctiletým vztahům, některé už umí být na úrovni, aniž by si hráli na dospěláky, jsem pouze velice důrazně proti dětskému randění, alespoň co se týče mně. Je to svým způsobem roztomilé, ale jsem ráda, že mně samotné se tyto záležitosti obloukem vyhly. Dělejte si co chcete, mne do toho však netahejte. Ve své budoucnosti však vidím ten, možná naivní, obraz mně a mé spřízněné duše. A tím se dostáváme k dalšímu bodu.

Znovu: mám neuvěřitelně naivní představu o svém budoucím partnerovi/přítelovi. Vím to o sobě, jenomže se té představy nehodlám vzdát až do chvíle, kdy každičká má část ztratí svou poslední naději. Při přemýšlení nad popisem, jsem dospěla k závěru, že aby byl můj popis co nejpřesnější ho umím, musela bych si na to vyhradit trochu víc místa, který v tomto článku nenacházím. Kdybych se to ale vše pokusila shrnout do jedné jediné věty, obsahovala by ty věci, které bych, myslím, nedokázala... nemůžu přijít na správné slovo. Prostě vlastnosti, bez kterých si ho představit ani neumím. Chtěla bych hlavně někoho, u kterého budu vědět, že se k sobě hodíme. Nechci chodit s někým jen kvůli tomu, že jsme byli zrovna oba volní. Chtěla bych mou spřízněnou duši, jak už jsem jednou psala. Abychom si rozuměli, měli společné zájmy a náš vztah viděli stejně a dokázali se o něm bavit.

Ale to se od toho "dívčího pohledu na věc", jak ho popisuje film, trochu liší. Samozřejmě, vztah s city je pro mně důležitý, ale asi bych to nepopisovala tak romantickými slovy jako "nežný, hluboká láska" a podobně. To už bych se víc přirovnala k tomu mužskému pohledu, než ke slovu "nežný". Věřím, že pro některé ženy je více důležitý tělesný kontakt, než pocity, nebo spíš nevěřím, že to tak není. I když věci, o kterých mluvím, zasahují hodně do budoucnosti, dovolím si myslet si, že pro mne budou důležité obě dvě záležitosti zhruba stejně.

Existoval by ale člověk, pro kterého by měla jedno z těchto věcí naprosto nulovou váhu? Upřímně si myslím, že ne, ale vědět to nemůžu. Možná budu mít za pár let, nebo možná měsíců, jiný názor na cokoliv, co jsem v tomto článku napsala, nebo spíš budu přemýšlet nad něčím jiným, i když se bude jednat o stejné téma. Už pro mně toto nebude zas tak důležité. A možná taky bude. Nic z toho nedokážu říct.

Teď dám prostor vašim názorům.
Amazonka
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Šklíba Šklíba | E-mail | Web | 15. července 2015 v 23:54 | Reagovat

Těžko soudit páč já jsem nepolíbená bez vztahu a stále cudná jak panna Marie (tvole zní to děsně weird) a prostě, no, je pitomí říct že fakt v patnácti čekáš na někoho důležitýho, ale je to fakt, která by stála o vztah na takové bázi, že si posíláte smajlíky na facebooku a řeknete si čau? Dle mého schází světu nějaké indície kde najít spřízněnou duši... měli by jsme svět reklamovat...

2 Magthealien Magthealien | Web | 16. července 2015 v 10:16 | Reagovat

'Kdo hledá najde.' 'Sedávej panenkov koutě, budeš-li hodná, najdou tě.' a další...
Vzhledem k tomu, že spousta rad, jak najít spřízněnou duši je protichůdných, nikdo si vlastně není jistý, jak se to stoprocentně dělá a jak to vypadá. Myslím, že až přijde  čas, prostě se něco stane, člověk něco udělá, něco ho nakopne a bude.
A myslím, že každý postupem času mění názory a ideály. A také si myslím, že má každý své platonické lásky, které si idealizuje.
Co se týká dělení na dva pohledy, někdo by mohl říct, že mu jde o celý balíček, jak tělesnou tak citovou stránku, to je, myslím, pro maximální spokojenost to nejlepší.

3 Ter. Ter. | Web | 16. července 2015 v 11:12 | Reagovat

Souhlasím s tebou v tom, že je nefér takhle štítkovat a na férovku prohlásit, že chlapi jsou na tělesný prožitek spíš, než ženy. Záleží na jednotlivci, na situaci, ve které vyrůstal a ve které je. Jen ve třídě bych ukázala na tři holky, kterým jde jen o sex, stejně jako bych jinde našla tři kluky, kteří dají na city víc, než by jeden čekal.
Já si třeba v tuhle chvíli myslím, že sex bez lásky prostě nejde a stejně tak naopak - možná je to jen romantická představa někoho, kdo s tím nemá zkušenosti, kdo ví, každopádně si myslím, že k úplné spokojenosti člověk potřebuje obě dvě věci.
Líbí se mi tvůj názor, vážně jo. :)

4 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 16. července 2015 v 19:04 | Reagovat

Já mám za sebou nějaké to dětské randění, ale opravdový vztah... neměl dlouhé trvání. Možná mám taky naivní představy... ale kdo ví, kde budu za pět, deset let.

5 steel32 & darthnellr steel32 & darthnellr | Web | 18. července 2015 v 19:18 | Reagovat

ten film by mě asi taky zaujal :D hlavně jak je to prostě aktuální téma :D ale fakt docela divný to takhle říct, někdy bych řekla, že je to u holek i kluků naopak :D
a přesně, taky mám představu o svý spřízněný duši a ne chodit s někým jenom protože nikoho nemám a on taky ne, to má bejt pak láska? :D
a taky si myslím, že ani jedna z těch věcí nemůže mít nulovou váhu, tak 50/50, možná 60/40, ale rozhodně ne žádnou :D

6 Ter. Ter. | Web | 19. července 2015 v 11:40 | Reagovat

Och, takovou hloubku jsem svým úvahám o citátu nikdy nedala, ale upřímně nasadila jsi mi brouka do hlavy.
Za tip na písničku děkuji, ovšem na mě je tahle hudba moc tvrdá. Mají pár písniček, které se mi líbí, ale musí být nálada. :) Ještě jednou děkuji.

7 Andey Andey | Web | 19. července 2015 v 19:13 | Reagovat

Jak Jak můžou vědět, že se ženy dívají na vztah tak a muži tak? Podle mě se ta spřízněná duše někde objeví. :D

8 neverbealone neverbealone | 20. července 2015 v 11:19 | Reagovat

Já si myslím,že nic z toho není naivní :) ještě donedávna jsem si to myslela,ale když jsem před rokem narazila na člověka,který splnil veškerá má očekávání a vlastně je ještě předčil ohledně dokonalosti mého přítele .. stojím si zatím,že nejsi naivní. Vážně někde je něco jako naše spřízněná duše. Já tu svoji našla před rokem a ten krásný rok jsme spolu sdíleli všechno a já byla vážně šťastná. Bohužel občas ani tahle dokonalost nevydrží a já jsem ráda,že jsem to ukončila a můžu na to vzpomínat v dobrém a ne že jsem čekala až to bude zlé a pak na to radši nevzpomínat. :) věřím že na nás všechny někde čeká spřízněná duše,ale než jí najdeme.. já zastávám názor si to do té doby užít i s těmi nespřízněnými :D

9 Renda♥ Renda♥ | Web | 20. července 2015 v 16:34 | Reagovat

total agreed

10 Zlomenymec Zlomenymec | Web | 20. července 2015 v 18:43 | Reagovat

Je hezké vědět, že ještě existují náctileté, které se necítí na vztah a nebojí se to přiznat :)

11 cincina cincina | Web | 20. července 2015 v 20:26 | Reagovat

Mě zaujalo už jenom to, jak si psala, že ze zadní lavice pozoruješ třídu. Dělávám to taky. Já sice většinou sedím někde vpředu, ale jsou hodiny, ve kterých sedím právě vzadu. Stačí některé pozorovat a bavíš se celou hodinu:D
Divím se, že vám učitel přinesl takový film. To by se u nás asi nestalo... nebo aspoň u některých učitelů. Já mám o lásce velmi romantické až naivní představy:) A doufám, že se mi to splní, i když je to naivní a vím to. Ale bylo by to krásné:)
Divím se, že o prázdninách postuješ článek, který se tak trochu týká školy:D Zajímavé:D Přiznej, že ti ten ústav chybí, coo?:D

12 Slečna bez tváře Slečna bez tváře | Web | 20. července 2015 v 21:13 | Reagovat

Jak se ten film jmenuje?
Hrozně se mi líbí, jak formuluješ věty, damn.. Takovej wordsgasm.
Hele, tu neuvěřitelně naivní představu mám i já.. a nebo jsem měla. Pokud potkáš toho správnýho kripla, vzhled jde stranou a ty budeš šťastná, i když bude splňovat třeba jen půlku tvých pravidel.

13 Kelíns Kelíns | E-mail | Web | 21. července 2015 v 10:42 | Reagovat

Taky mám naivní a až moc dokonalý představy. To asi holt patří k věku :D
Ten film zní fajnově. Upřímně myslím, že na tom něco je. Jasně, že to neplatí pro každého, ale tak nějak obecně asi jo.
Na spřízněné duše pomalu přestávám věřit. Spíš na lidi, co spolu dokáží "vydržet", vztah není nikdy jen šťastný. Jo, jo asi stárnu :/ :D

14 Alfa Alfa | E-mail | Web | 21. července 2015 v 14:24 | Reagovat

Mnoho lidí, mnoho představ :) každý má právo na tu svou. Rozhodně není nic takového jako je dívčí pohled na věc, a mužský pohled na věc.. zažil jsem už mnohokrát, že na pohlaví nezáleží. Je to hodně individuální. :) Kdo hledá, najde ;)

15 im-any im-any | Web | 22. července 2015 v 16:00 | Reagovat

Amazonko moje, uteč. myslím si totiž, že jsi moje spřízněná duše. tenhle článek jsem přečetla až teprve teď (a to mě hrozně štve!), jedním dechem. přes ty prázdniny se k psaní prostě nedokážu dokopat a hlavně ne ke komentování ostatních blogů, i když to mám ráda. hlavně mám ráda tebe, tvoje názory i tvůj blog.

je tu hrozný horko a já právě dočetla tvůj článek. závidím blogerkám, který přečtou nějaký takový článek a hned na to dokážou napsat nějaký smysluplnný komentář. já to nedokážu a proto jsem si rychle odskočila na zahradu a vrátila se s trošku srovnanými myšlenkami (a skleničkou koly s ledem ;-) ).

znám spoustu kamarádek, co určitě netouží po hlubokém prožitku lásky, ale jen po sexu, ale abych uznala, spíš je to jen malé procento. znám spíš holky, co touží po lásce a kluci po sexu. občas přemýšlím, jestli má v této době sex vůbec s láskou nějaké spojení. jestli to my mladí takhle ještě vůbec bereme. asi před týdnem mi psala kamarádka o tom, jak se s nějakým cizím klukem (pro mě neni cizí) opila a něco s nim měla v poli. přidala si ho, on jen věděl, že s někym byl v poli, ale kdyby mu to jeho brácha neřekl, tak vůbec netuší, že se něco takového stalo. oba vůbec nevěděli, co se dělo. ona si jen pamatovala, že tam spolu leželi. nejvíc mě rozsekalo, když jí napsal: ,,měl jsem strach, že jsem tě ohnul". . . ale já hrozně odcházim od tématu. omlouvám se.

podle mě je láska celá taková individuální a okoukaná. já jí okoukala od rodičů, přátel a z filmů. takže kdy to láska vůbec je? o tomhle tématu prostě nemám jasno a jak ty píšeš, tak bych si taky vztah přála, ale ještě se na to necítím připravená (jak fyzicky, tak i psychicky). chci aby to bylo prostě něco velkýho čím si budu jistá. něco spřízněnýho.

když mluvíme o protikladech mezi mužem a ženou, tak když jsem byla mladší, tak jsem si říkala furt - člověk jako člověk. žena jako muž, ale vůbec tomu není tak. mezi ženou a mužem prostě vždycky rozdíly budou. nelze jejich uvažování a to, co jsou brát jako identické.

úplně přesně jsi mě vystihla v tom, že jsem si už dávno představila/zidealizovala partnera. furt jsem přemýšlela, jestli se toho vzdát a nakonec jsem se rozhodla, že si tu svojí "předlohu muže" uložím někam do šuplíku až tehdy, když už budu hodně zoufalá a spokojím se s čímkoliv. člověk by měl mít nějaké hranice a představy.

Naše názory se mění ze dne na den a já bych si za některé úvahové články (A KOMENTÁŘE) nafackovala. Občas je ale fajn si na blogu přečíst, jak jsi to viděla před měsícem, týdnem nebo před minutou. Samozřejmě se všechno mění.

moc děkuji za takový článek. promiň, pokud mě někdy nepochopíš, nebo si o mě budeš myslet, že jsme úplně pitomá nána co netuší, ale taky jsem si v tom chtěla udělat jasno - a hodlala jsem se to "ujasnit" na tohle blogu. snad ti to nevadí.

tvoje any, věrná čtenářka blogu #wearegoingnowhere
:-) :-)

16 Zoett Zoett | Web | 9. srpna 2015 v 11:50 | Reagovat

Vidím to podobně. Určitě je někdo, pro koho je důležitý jen jeden směr, ale házet všechny do jednoho pytle? Směšně.

Články na tohle téma mám strašně ráda a tenhle se povedl. Sexuologie a psychologie je strašně zajímavá. :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Ať už si tohle čte kdokoliv, je to moc bezva člověk/troll/poník/mořská panna.